To kvinner i 30-årene, liker peiskos med en god bok, håndarbeid og turer i by og park. Du søker filmtips, kontante meninger og kan bli med på stadig nye matlagingsutfordringer. Bill.mrk. "Blir det oss?"

søndag 14. august 2011

Franske makroner - Ny variant!

Jeg skulle ha med en ladning makroner i bursdagen til min kjære venninne Tove som digger fluesopp, så hva var vel mer naturlig enn å lage nettopp fluesoppmakroner?




Jeg fulgte samme fremgangsmåte som med tidligere makroner, men jeg lagde bare halv mengde. Jeg farvet halve røren knallrød og lot resten være hvit/offwhite. Etter steking satte jeg dem sammen med hvit bunn og rød topp. Til fyll lagde jeg smørkrem med skogsbærsmak, sånn for tematikkens skyld :)


Til slutt lagde jeg en bitteliten dose melisglasur for å få prikkene på toppen, og dermed var høstens makroner i boks!



1 kommentar:

  1. Wow! De ser såååå lekre ut da! *Misunnelig*

    SvarSlett