To kvinner i 30-årene, liker peiskos med en god bok, håndarbeid og turer i by og park. Du søker filmtips, kontante meninger og kan bli med på stadig nye matlagingsutfordringer. Bill.mrk. "Blir det oss?"

fredag 20. januar 2012

Pickles-utflukt

A-M:
K og jeg har lenge vært fans av Pickles, bloggen der man finner finfine håndarbeid og superdigge muffins! De holder til på Grünerløkka og har åpent lager hver torsdag, vi bestemte oss derfor for å dra på utflukt. På forhånd hadde jeg sett meg ut en strikkeoppskrift, nemlig Frossenpinn Sikksakkpledd, fordi en frossenpinn som meg trenger noe mer enn et tynt akrylpledd fra IKEA...
Bilde hentet fra pickles.no
K:
Eg og hadde sett meg ut ei oppskrift, men i farta fekk eg verken skreve ut verken den eller kart og håpa på at dei lokale kunne hjelpe meg til å finne fram Gøteborggata 27b. Det kunne dei, iallefall sånn halvveis, "borti der er det svenske byer som gatenavn", og eg sklei meg nedover bakgatene fram til ei overoppheita A-M. For det vesle lageret var fullt av grådige strikkeglade i boblejakker og eigenstrikka kreasjonar (også eine halvdelen av bloggen, dvs. den andre), og det vart raskt varmt.


Bilde hentet fra pickles.no
A-M:
Vel innenfor dørene igjen gjaldt det å ikke ha for spisse albuer, men snarere å utnytte tomrom for å gli sømløst mellom hyllene med garn mens de andre folka grafset rundt og kranglet om hvilken farge som egentlig er petroleum... Mye fint garn var det åkke som! Deilig og mykt og med godt utvalg i farger. Jeg ble en smule satt ut av størrelsen på nøstene som trengtes for å strikke pledd, og gikk heller for garn til en strikkejakke


K:
Bloggedamene, altså dei som står bak Pickles, stressa rundt for å oppfylle alle ønske, og der og då angra eg på at eg ikkje hadde fått skreve ut oppskrifta Men eg fekk stotra fram oppdraget mitt, og fekk god hjelp. Då var det berre å bestemme seg for farge, som ikkje var så lett. Vart ikkje lettare av at det var minst to bak meg som ville rykke fram til hylla og kjenne på tråden. Så: hektisk, trangt, men godt utvalg og artig konsept.


A-M:
Vel begarnet var det tid for en matbit. Fra Pickles' lokaler var det bare en behagelig rusletur ned til et av våre absolutt favorittsteder: Delicatessen. Deilig tapas til en grei pris i hyggelige omgivelser. What's not to like? Eneste aberet er at det tidvis er heftig kø, men denne torsdagskvelden sklei vi rett inn på et bord og vi trengte ikke lang tid for å lande bestillingen.
Bilde hentet fra dn.no
K:
Vi (eller eg) var ikkje så eventyrlystne og gjekk for klassikarane: brød og aioli, chorizo (steikt), patatas bravas, gratinert chevre og oliven. Eller ein uprøvd ting tok vi frå menyen: djonmarinerte kyllingvingar. Servitøren kom med eit glas rødvin til oss, og den smakte godt, men eg veit jammen ikkje kva det var vi fekk.. Ventetida vart heldigvis ikkje så lang, for vi var svoltne!


A-M:
Så sultne at vi helt glemte å ta bilde av planken vår da den kom, men vi kan love at maten ikke skuffet denne gangen heller! To voksne trenger ikke mer enn fem-seks ulike tapas for å bli vraltende mette, godt det ligger trikk- og busstopp så godt som like utenfor døren! Følg med om noen uker/måneder når vi publiserer de ferdigmekkede garnproduktene :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar