To kvinner i 30-årene, liker peiskos med en god bok, håndarbeid og turer i by og park. Du søker filmtips, kontante meninger og kan bli med på stadig nye matlagingsutfordringer. Bill.mrk. "Blir det oss?"

onsdag 18. mai 2011

Kompliment i gråsona?

Det er alltid kjekt med positiv tilbakemelding, men av og til kan ein lure på om det er eit kompliment eller ikkje. Intensjonen er sikkert god, men.. For ei stund sidan fekk eg høyre dette frå andre halvdel av bloggen: "Jeg visste at jeg var en matsnobb, men jeg er så glad for å se at du er det også!" Eit kompliment, eller? Det er vel ingen som vil vere snobbete?!

Hehe, den andre halvdelen av bloggen mente det selvsagt utelukkende positivt! Matsnobb = opptatt av gode råvarer og spennende smaker :) Jeg har derimot på et tidspunkt mottatt et særdeles lite flatterende kompliment som var gitt i beste mening, men som det er og blir umulig å glede seg over.
Jeg traff en gang en jente fra Gambia det året jeg bodde i London. Jeg la merke til at hun glante på meg, og da dette hadde pågått i noen minutter, snudde jeg meg mot henne og sendte avgårde det beste: "Hva pokker er det du driver med?!"-blikket jeg kunne mustre. Det ledet til følgende respons: "You have a very big ass! African men, they love a big ass, so if I had a big ass like yours, my boyfriend would be very happy!"

Å si at jeg ble litt satt ut, er en understatement. Hun mente det sikkert helt uironisk, men jeg ble ikke spesielt smigret. Jeg tror faktisk mine følelser kan oppsummeres omtrent slik:





Eg trur du kan trøste deg med at det var eit stort kompliment;) Så kva vil dokke 3-4 lesarane våre helst ha kompliment for, snobberi eller attråverdig bakende?

2 kommentarer: